A czy twój grafik to potrafi?

Jeśli robiłeś redesign własnej strony, ale taki wypasiony, ze zmianą kolorystyki, z udziałem grafika i w ogóle, zrób jedną, prostą rzecz…

Znajdź w statystykach dzień, w którym była wprowadzona zmiana i zobacz jak zmieniły parametry jakościowe strony, takie jak liczba odsłon na sesję albo czas spędzony na stronie.

Ja co prawda nie zmieniałem kolorów ani nie skorzystałem z usług grafika (jeszcze), ale trzy stosunkowo proste zmiany na Zipnews pozwoliły mi uzyskać taki efekt:

wzrost liczby odsłon na sesję oraz czasu na stronie po zmianie układu

Co znaczą te dane? Czas spędzony na Zipnews w czasie jednej sesji zwiększył się z 4 minut do 6,5 (czyli o 62,5%), a liczba odsłon na wizytę wzrosła o 52%!

Oczywiście nie działałem „na pałę”, tylko zmiany wynikały z wywiadów i analizy statystyk. Bardzo skutecznym rozwiązaniem okazało się wyświetlenie propozycji ciekawych newsów czytelnikowi, który wszedł na stronę i nie wykonał żadnej akcji. Kiedy chcą zamknąć kartę przeglądarki, zawartość strony znika i zostają tylko trzy newsy.

onexit

Średnio każde wyświetlenie kończy się kliknięciem w news! A przecież czytelnik już, już, uciekał ;).

Na koniec pytanie: czy grafik robiący redesign twojej strony również opierał się na jakichś danych? Może powinien?

PS na zaskakująco skuteczną zmianę, o której pisałem ostatnio, musisz niestety jeszcze trochę poczekać.