Tekst przeniesiony z like-a-geek.jogger.pl.

Krytycy.pl - artykuł komercyjny

Prawdopodobnie, tak samo jak mnie, denerwuje Cię większość ruchomych elementów znajdujących się na stronach www. Skojarzenie z czymś, co się przesuwa jest jednoznaczne – jest to reklama, którą trzeba jak najszybciej AdBlockować. No cóż, reklama w Internecie nie ma łatwo – większość świadomych użytkowników ma co najmniej kilka sposobów na jej usunięcie (wspomniany AdBlock, RIP).

Pozycjonowanie stron?

Alternatywą do typowej reklamy w Internecie (wymiana bannerów, reklamy kontekstowe Google’a) jest odpowiednie zmotywowanie wyszukiwarki, żeby odnośniki do naszej strony znajdowały się wyżej. Jak pokazały badania metodą eye-tracking 100% użytkowników zwraca uwagę na pierwsze 3 linki zwrócone przez Google, a tylko połowa patrzy na kolumnę z linkami sponsorowanymi. Pozycjonowanie stron warto zlecić więc zajmującej się tym firmie – jest to najłatwiejszy sposób na znalezienie się w czołowych wynikach. Trzeba przyznać, że pozycjonowanie jest skuteczne, gdyż o wiele trudniej filtrować wyniki wyszukiwania niż usunąć kilka bannerów.

Swoją drogą, zastanawia mnie, kiedy pozycjonowanie stron i reklama w Internecie staną się pojęciami jednoznacznymi – nie ma co się oszukiwać, że typowa wymiana bannerów dramatycznie traci na skuteczności, a z Google pochodzi duża liczna wejść na stronę.

Autor artykułu: Marcin Kosedowski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *