like-a-geek.pl

Blog tematyczny o IT, marketingu, technologiach oraz Internecie.

InternetPoradnik

Internet w prowadzeniu firmy – jak założyć stronę internetową?

Internet w prowadzeniu firmy – jak założyć stronę internetową?

Nawet jeśli nie dorastałeś z komputerami lub zapoznałeś się z nimi dopiero w wieku dorosłym, wiesz już doskonale, ze trudno dziś wyobrazić sobie świat bez internetu. Dzięki globalnej sieci informatycznej możemy przecież zarządzać naszymi pieniędzmi, szukać pracy, utrzymywać kontakty ze znajomymi na całym świecie i to wszystko za sprawą kilku szybkich kliknięć. Internet i strony internetowe są tożsamym rozwiązaniem tak naprawdę, jedno nie istniało by bez drugiego. Sam Internet ma zaledwie pięćdziesiąt lat, a ogólnoświatowa sieć World Wide Web co najmniej trzydzieści, ale gdyby zniknęły, współczesne przedsiębiorstwa prawie na pewno przestałyby istnieć! Jeżeli prowadzisz nawet najmniejszą firmę kluczową sprawą jest założenie strony internetowej, która będzie reprezentowała Twoje interesy w sieci i zapraszała potencjalnych klientów do współpracy. W tym tekście przedstawimy jak założyć taką witrynę i jakie wiążą się z tym koszty.

Na jakiej zasadzie działają strony internetowe?

Na wstępie warto jednak wyjaśnić kilka spraw natury praktycznej. A zatem czym w istocie jest strona internetowa i na jakiej zasadzie działa?

Strona internetowa to to, co widzisz na ekranie po wpisaniu adresu internetowego, kliknięciu dowolnego łącza lub umieszczeniu zapytania w wyszukiwarce. Witryna internetowa to zestaw takich stron internetowych, czyli dokumentów dostępnych przez internet). Każda strona internetowa zawiera różnego rodzaju informacje. Dodatkowo na jej kształt składają się pozycjonowane teksty, gamy kolorystyczne, grafiki, animacje oraz dołączone pliki video lub dźwiękowe.

Gdy ktoś podaje Ci adres internetowy, zazwyczaj musi to być strona główna jego witryny internetowej,. Powinna pokazywać Ci, co ta witryna oferuje w zakresie informacji lub innych usług. Na stronie głównej możesz kliknąć łącza, aby uzyskać dostęp do innych sekcji witryny. Witryna internetowa może składać się z pojedynczej strony lub dziesiątek (a nawet setek) stron.

Jak założyć stronę internetową?

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania przy tworzeniu strony internetowej jest to, że nie tworzysz strony internetowej dla siebie. Sam wiesz już przecież wszystko o usługach, które oferujesz. Tworzysz taką witrynę dla swoich gości, więc koniecznie powinna zawierać treści, które ich zainteresują i być zorganizowana w sposób, który ma sens.

Najważniejszym elementem jest zatem przemyślany projekt. Tak naprawdę warto zwracać uwagę na najdrobniejsze szczegóły: dodawanie odpowiednich kolorów (w barwach logo firmy?), wybieranie czcionek, efektownych obrazów i tekstu. Przekażą one merytoryczne informacje o Twoich usługach i firmie. Małe bloki tekstu, niejasna nawigacja i nie sprawdzające się wezwania do działania (call to action) szybko zniechęcą odwiedzających. Wybór czcionek, odstępy między znakami i kontrast to szczegóły, które mają wpływ na ogólną jakość witryny. Tego rodzaju niuanse mogą wydawać się nieistotne, ale decydują o tym, jak czytelna i funkcjonalna jest strona internetowa.

Ile kosztuje strona internetowa?

Z pewnością jesteś ekspertem we własnym biznesie, ale nie jesteś ekspertem w projektowaniu stron internetowych. Czasami lepiej jest iść na kompromis między tym, czego chcesz, a tym, co naprawdę działa w sieci. Można skorzystać oczywiście z darmowych (lub tanich) programów w sieci do stworzenia witryny samodzielnie, ale czy nie lepiej mieć pewność, że to zadziała?

Dlatego właściciele firm i projektanci stron internetowych powinni ze sobą ściśle współpracować, a proces taki obejmuje komunikację i kompromis. Jeśli jesteś zadowolony z wyniku, projektant Twojej strony internetowej będzie dla Ciebie natychmiastowym punktem odniesienia dla najnowszych zmian i korekt.

Jeżeli chodzi o koszty projektowania strony przez profesjonalistów, to zależą oczywiście od skali i stopnia zaawansowania projektu. Generalnie jednak średni koszt tworzenia witryny internetowej przez agencję interaktywną mieści się w przedziale od 5 do 8 tysięcy złotych.

BROWARMIA

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.